Dersin Adı | Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 205 | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere görsel iletişim tasarımı için gerekli olan bilgisayar destekli grafik tasarımın temel bilgileriyle tanıştırmak ve görsel yaratımda kullanılan bilgisayar yazılımları (Adobe Photoshop and InDesign) ile sorun çözebilecek seviyeye hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dijital ortamda oluşturulan grafik öğelerinin temel bilgileri, görüntülerin düzenlenmesi, düzeltilmesi, kurgulanması, grafiklerin ve metinlerin oluşturulması, tertiplenmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarım yazılımları ve araçlarına giriş; Yazılım, donanım bağlantıları, ekran, depolama aygıtları, iletişim, network, internet ve dosya transferi | |
2 | Vektör grafik ve tasarım ilkelerine giriş; Kromatik, RGB, CMYK, Pantone, HKS, CIE, RGB renk standartları, renk yönetim sistemleri, sayısal görüntü ve obje grafikleri, obje grafikleri için uygulamalar, obje grafikleri için dosya formatları, piksel grafikleri, piksel grafikleri uygulamaları, renk biçimleri, çözünürlük, piksel tabanlı görüntüler için dosya formatları, sıkıştırma, tarayıcılar. | |
3 | Kompozisyon(düzenleme) temelleri; tasarım ilkelerinin kullanımının farkına varmak, tasarımda yerleşim temel ilkeleri, fikirleri görselleştirme Proje 1: Broşür Tasarımı (Duyuru) | Bir hafta önceki ders notlarının, blackboard uygulaması üzerinden tekrar edilmesi. |
4 | Tasarım ilkelerinde ilerleme, şekil ve objeleri biçimlendirme, tasarım ilkelerini çalışmalarında birleştirme. Tasarım yazılımlarında kullanılan araçlar, paneller ve menüleri derinlemesine çalışmaları sürdürme. Pen tool ve vektörel grafik özelliklerini öğrenme. | Bir hafta önceki ders notlarının, blackboard uygulaması üzerinden tekrar edilmesi. |
5 | Görüntü düzenleme: Görüntü kalitesi ve imgeler, görüntü doğruluğunu sağlamak, düzeltme ve photoshop araçları, isimlendirme, baskı için görüntüyü ayarlama ve web için görüntüleri etkin biçimde hazırlama. | Bir hafta önceki ders notlarının, blackboard uygulaması üzerinden tekrar edilmesi. |
6 | Bitmap Grafik; piksel temelli veya bitmap temelli grafik kavramları ve bunların photoshop ve illustrator gibi yazılımlarda benzerlik ve farklarını anlama. Bitmap ve vektörel öğelerin birleştirilmesi. Her iki yazılımdaki öğelerin birleştirilerek kullanımını öğrenmek. | |
7 | Düzenleme sistemleri; Görsel mantık ve dil, sayfayı yapılandırma, yazı ve imgeyi uyarlama, metin uygulama, metin bindirme, fontlar, tipografi, yazı tipi formatları ve kullanımları, yazı tipi zorlukları ve imge yerleştirme, renklendirme zorlukları, dosyaları baskıya hazırlama. Küçük Sınav Duyurusu | |
8 | Baskı öncesi: Sayfa betimleme dili, pdf, jdf, baskı için ayarlama ve doğrulama, dizme, noktalı klişe. Küçük sınav. | |
9 | Tasarımda yerleşim: InDesign araçları. Proje 1: Broşür tasarımı. | Bir hafta önceki ders notlarının, blackboard uygulaması üzerinden tekrar edilmesi. Küçük sınava hazırlık. |
10 | Tasarımda yerleşim: InDesign araçları. Proje 1: Broşür Tasarım teslim | Bir hafta önceki ders notlarının, blackboard uygulaması üzerinden tekrar edilmesi. Küçük sınava hazırlık. |
11 | Tasarımları web için hazırlama, Photoshop üzerinden web için boyut ve format değiştirme Proje 2: Hareketli Web Banner (duyuru) | - |
12 | 2 boyutlu animasyona giriş, hareketli imge, tasarım ilkelerini web banner için uygulama. Photoshop Timeline aracını öğrenme | |
13 | Photoshop üzerinde tasarımları canlandırma | |
14 | Photoshop üzerinde tasarımları canlandırma | |
15 | Proje 2: Hareketli Web Banner Teslim | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Design Elements - A Graphic Style Manual Timothy Samara Rockport Publishers, Inc 2007 ,Graphic Design School - The Principles and Practice of Graphic Design 5th Edition David Dabner, Sandra Stewart, Eric Zempol 2014 Quatro Inc, Adobe Creative Suite Printing Guide Classic Russian Posters Moscow Publishing House 2010, Universal Principles of Design - 100 Ways to Enhance Usability William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Johansson, Kaj, Lundberg, Peter, Ryberg, Robert. A Guide to Graphic Print Production. Sweden: Wiley. // Müller-Brockman, Josef. Grid systems. 4th ed. Zurich: Verlag Niggli AG, 1996. // Pipes, Alan. Production for Graphic Designers. 5th ed. London: Laurence King Publishing, 2009. // Leborg, Christian. Visual Grammar. First ed. New York: Princeton Architectural Press, 2006. // AdobeTv. Adobe Systems. CC Tutorials. 2016. http://tv.adobe.com/channel/how-to/creative-cloud-tutorials/ (Accessed 2016-09-05). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 20 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | 1 | 4 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 28 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest